01/03/2015

26. Serial - Faking It

Twórcy: Dana Min Goodman i Julia Wolov
Tytuł oryginału: Faking it
Liczba sezonów: 2
Liczba odcinków: 18
Kolejny odcinek: brak informacji
Gatunek: komedia

Opis serialu ze strony filmweb.pl:
Amy Raudenfeld (Rita Volk) i Karma Ashcroft (Katie Stevens) są uczennicami liceum a z
arazem najlepszymi przyjaciółkami. Pewnego dnia zostają okrzyknięte lesbijkami, przez co stają się najsławniejszymi dziewczynami w szkole. Ich pragnienie bycia popularnymi jest tak silne, że postanawiają udawać homoseksualistki. Sprawy się komplikują, gdy jedna z nich zakochuje się w koledze ze szkoły.

Wspaniale kontrowersyjny:
Serial na pewno wymaga od człowieka tolerancji i być może nie każdemu przypadnie do gustu, bo jego fabuła kręci się wokół nie tylko osób homoseksualnych ale także biseksualnych, a nawet pojawia się bohater będący obojnakiem. Skruszony satyrą serial niekiedy wyolbrzymia niektóre poruszane tematy, a z innych się naśmiewa, ale w gruncie rzeczy nie boi się wrzucić na pierwszy plan kontrowersyjne aspekty życia bohaterów i pozwoli zastanowić
A jak już jesteśmy przy bohaterach, warto może wspomnieć, że bywają irytujący, a ich miłosne rozterki rozśmieszają, ale każdy na pewno znajdzie sobie w serialu kogoś, z kim będzie mu się łatwo utożsamić.

Śmieszny, uroczy, ciekawy:
Humor sytuacyjny wypływający z faktu, że całą szkoła myśli, że dwie przyjaciółki są lesbijkami jest naprawdę świetny. Wynikają z tego prześmieszne momenty i sytuacje, z których nasze bohaterki muszą się wyplątać. Do tego dochodzi cała gama niezwykle kolorowych postaci, które tylko dodają serialowi smaczku. Mamy romantyczne rozterki, wojny pomiędzy rodzeństwem, nietolerancyjnych rodziców i dramatyczne zwroty akcji. Ale przede wszystkim uczymy się tolerancji i wyrozumiałości, bo lekki, śmieszny serial zaskakuje drugim dnem, głębią i emocjonalną dojrzałością. 

Podsumowując:
Wszystkim bohaterom będziecie kibicować, w tym samym czasie naśmiewając się z ich często absurdalnych przygód. Po serialu produkcji MTV może nie będziecie się czegoś niesamowitego spodziewać, ale mogę zapewnić, że zaskoczy Was pozytywnie. Polecam dać mu szansę.

Moja ocena: 7/10

10 comments:

  1. Kiedyś z nudów oglądnęłam fragment jednego odcinka (chyba pierwszego) i zdecydowałam, że nie jest on dla mnie (chociaż moje znajome z klasy go oglądają)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No rzeczywiście może nie dla każdego, ale fajnie, że spróbowałaś ;)

      Delete
  2. Widziałam odcinek czy dwa, ale serial nie specjalnie mnie przekonał. Jest chyba dość popularny, ale do mnie nie przemawia.
    Pozdrawiam ;)

    raven-recenzje.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Myślę, że jak się człowiek przyzwyczai do humoru i bohaterów, to serial naprawdę przyjemnie się ogląda ;)

      Delete
  3. Dużo słyszałam o tym serialu, ale ciągle nie mogę się do niego przekonać. Poza tym teraz całą moją uwagę pochłania Arrow ;)

    czytelnia-cynki.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. A to się wcale nie dziwię! Też się od Arrow nie mogę oderwać ;)

      Delete
  4. Nie słyszałam o tym serialu. Może dlatego, że rzadko oglądam tv, ale nie czuje, aby coś mnie omijalo. Częsciej sięgam po książkę ;)

    ReplyDelete
  5. Witam serdecznie. Do końca ubiegłego miesiąca oceniałam na Ostrzu Krytyki, dziś przybywam do Ciebie z informacją, iż ocenialnia Ostrze Krytyki dołączyła do projektu Wspólnymi Siłami – Fuzja Ocenialni, który ruszy w najbliższą sobotę (21.03) na stronie http://wspolnymi-silami.blogspot.com . W związku z tym informuję, że ocena Twojego bloga pojawi się już na stronie Fuzji; tak, jak dotychczas, o publikacji oceny zostaniesz poinformowana w komentarzu przez właściwą oceniającą. W celu zapoznania się z regulaminem Fuzji Ocenialni, załogą oraz stanem kolejek tudzież w celu skontaktowania się z wybraną oceniającą – zapraszam do odwiedzenia nowej strony oraz jej zakładek :) Pozdrawiam wiosennie!

    ReplyDelete
  6. Nie jestem fanką tego typu seriali.. W ogóle rzadko oglądam telewizję. Wolę szelest papierowych stron ^^

    LimoBooks :)

    ReplyDelete